Skomplikowana nazwa – Szkoła Umiejętności Miękkich, ale PROSTY cel!
Szkoła Umiejętności Miękkich to pierwsza tego rodzaju szkoła w Polsce.
Główną ideą programu kształcenia w ramach Szkoły Umiejętności Miękkich jest wykształcenie wśród dzieci cech pożądanych w życiu dorosłym. Rozwijamy i uczymy tego, czego dzieci nie uczą się w szkole, a co jest niezbędną kompetencją w życiu. Mowa o umiejętnościach miękkich.
W ujęciu psychologicznym kompetencje dzielimy na miękkie i twarde:
Kompetencje twarde to umiejętności i wiedza specjalistyczna, które nabywa się poprzez edukację szkolną, udział w szkoleniach i kursach, (np. znajomość języków, prawo jazdy, wyuczony zawód, obsługa programu komputerowego, itd.)

Kompetencje miękkie to umiejętności, które określają zachowanie człowieka orz jego postawy w rożnych sytuacjach, są to m.in.:
- umiejętność radzenia sobie ze stresem
- sztuka autoprezentacji
- asertywność
- zarządzanie czasem
- wysoka kultura osobista,
- komunikacja, umiejętność pracy w zespole
- kreatywność
Obecnie dla pracodawców coraz większe znaczenie mają jednak kompetencje miękkie. Dlaczego? Ponieważ to one odpowiadają za nasze nastawienie do pracy, styl współpracy z innymi, chęć zdobywania nowej wiedzy, czy sposób radzenia sobie
z trudnościami. Rola umiejętności miękkich jest niezbędna i nieoceniona. Aż 58% pracodawców wg ankiety portalu LinkedIn ceni umiejętności miękkie wyżej niż twarde.
Inwestycja w kompetencje miękkie to dzisiaj najlepsza inwestycja dla naszych dzieci.
W ramach SUM pracujemy w oparciu o autorski program zajęć realizowany w trakcie 10 miesięcznego kursu dla dzieci i młodzieży w różnym przedziale wiekowym. Nasze zajęcia są dalekie od siedzenia w ławce oraz uczenia się ustalonych formułek. Forma warsztatowa naszego kursu sprawia, że dla dzieci i młodzieży jest to wspaniała zabawa! Uwielbiają to! Zajęcia w Szkole Umiejętności Miękkich odbywają się raz w tygodniu, w grupach wiekowych: 4-6 lat, 7-9 lat, 10-12 lat.
Na zajęciach dzieci pracują nad rozwojem w następujących obszarach:
PEWNOŚĆ SIEBIE – stanowi pochodną wysokiej i adekwatnej samooceny. Stabilne poczucie własnej wartości podstawą do osiągania ambitnych celów i rozwoju.
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE – dla większości z nas są doświadczeniem stresującym. Dla wielu stres jest na tyle silny, że dezorganizuje funkcjonowania, a nawet paraliżuje.
ODPORNOŚĆ NA STRES – czyli, umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
KOMUNIKACJA I KREATYWNOŚĆ – im szybciej zaczniemy pomagać dzieciom rozwijaniu i kształtowaniu tych kompetencji, tym lepiej będą przygotowane do życia w dzisiejszym świecie.